פרויקט לה גווארדיה | הדמיה: כנען שנהב אדריכלים

420 דירות חדשות ייבנו ברחוב לה גווארדיה פינת יגאל אלון: פרויקט פינוי-בינוי רחב היקף

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה תוכנית לפינוי-בינוי של 6 שיכונים ברחוב לה גווארדיה, במסגרתה ייבנו 420 דירות חדשות במקום 112 יחידות דיור קיימות. הפרויקט מקודם בשיתוף עם בעלי הדירות בעיר


פרויקט לה גווארדיה | הדמיה: כנען שנהב אדריכלים
166

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה השבוע תוכנית פינוי-בינוי רחבת היקף בשכונת יד אליהו, הכוללת את הריסתם של 6 שיכונים טוריים ברחוב לה גווארדיה 35-45 ובניית 420 דירות חדשות במקומם. במסגרת התוכנית, אושרו טבלאות איחוד וחלוקה (פרצלציה) ל-112 בעלי הדירות הקיימות במתחם, כחלק מקידום ההתחדשות העירונית באזור, ביוזמת החברה העירונית עזרה וביצרון.

שטח הפרויקט, המשתרע על פני כ-13.4 דונם, תחום בין הרחובות לה גווארדיה מדרום, וינגייט מצפון, יגאל אלון ממערב ולוחמי גליפולי ממזרח. התוכנית כוללת הריסה של המבנים הקיימים, שהינם בני 3 קומות ומכילים 18-20 יחידות דיור בכל מבנה, והקמת בניינים חדשים בגובה 8 קומות. בנוסף, בצומת הרחובות לה גווארדיה ויגאל אלון ייבנה מבנה בן 15 קומות.

יו"ר הוועדה המקומית ת"א יפו וסגן ראש העיר, עו"ד ליאור שפירא | צילום: עיריית ת"א יפו

המתכננים העומדים מאחורי הפרויקט הם משרד כנען שנהב אדריכלים, כאשר את בעלי הדירות מייצג עו"ד גיל נבו. התוכנית, המבוססת על מסמך המדיניות למרכז רובע 9 שאושר בשנת 2010 ואומץ בתוכנית המתאר העירונית תא/5000, כוללת גם חזית מסחרית לאורך רחוב לה גווארדיה, אשר יוסיף ממד כלכלי וחברתי לשכונה המתחדשת.

בקרב בעלי הדירות הישנות במתחם, נרשמה תמיכה רחבה לפרויקט, כאשר כמעט 80% מהדיירים חתמו על הסכמה להשתתף בו. התמורה לכל דירה ישנה בפרויקט כוללת תוספת של 25 מ"ר, מרפסת, חניה ומחסן – דבר ההופך את המהלך לאטרקטיבי לדיירים.

ההתחדשות העירונית בשכונת יד אליהו מובלת על ידי יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו וסגן ראש העירייה, עו"ד ליאור שפירא, הממשיך לדחוף את הפרויקט קדימה במטרה לשדרג את השכונה ולשפר את איכות החיים של תושביה.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

  • כתב חדשות תל אביב |
  • 25/10/2024
בכמה נמכרה דירה בבוגרשוב בתל אביב?
נגישות