ארכיון

שני פצועים קל בתל אביב בעקבות מתקפת הטילים האיראנית

נפילות זוהו בשתי זירות שונות בתל אביב בעקבות מתקפת הטילים מאיראן, שכוונה לאזורים ברחבי הארץ. גם נתב"ג נסגר להמראות ונחיתות


ארכיון
3

בעקבות מתקפת הטילים הנרחבת מאיראן, שני בני אדם נפצעו באורח קל בתל אביב, בשתי זירות שונות בעיר, לאחר אזעקות שהדהדו ברחבי הארץ והובילו לתחושת חירום כללית. במד"א מסרו כי הפצועים הועברו לטיפול רפואי, אך לא ציינו את אופי פציעותיהם. בנוסף, נמסר כי מספר אזרחים נחבלו בדרכם למרחבים מוגנים.

המתקפה כללה למעלה מ-200 טילים שנורו מאיראן לעבר ישראל, כאשר מערך ההגנה האווירית פעל ליירט את האיומים. לצד הנפילות בתל אביב, דווח על נפילות נוספות באזורים כמו דימונה, נבטים, חורה, הוד השרון, באר שבע, הנגב וראשון לציון. במרכז הארץ ובאזורים נוספים נשמעו פיצוצים רמים כתוצאה מנפילות או מיירוטים.

במקביל להתפשטות האזעקות, רשויות התעופה הודיעו על סגירת המרחב האווירי לישראל. כל המראות ונחיתות בנתב"ג הופסקו, ומטוסים שהיו בדרכם לנחיתה ביצעו סיבוב פרסה כדי לחזור לנקודת המוצא או למצוא נתיב חלופי. הצעד ננקט מתוך מטרה להבטיח את ביטחונם של הנוסעים והצוותים, ולמנוע סיכון למתקני התעופה. גורם בכיר ברשות התעופה מסר כי "בשעה זו המרחב האווירי של ישראל נסגר לחלוטין, וביצענו את כל הצעדים הדרושים להבטיח שלא יהיו פגיעות במטוסים באוויר."

בעקבות השיגורים מסר דובר צה"ל כי "הפיצוצים שאתם שומעים הם תוצאה של יירוטים ונפילות. מערך ההגנה האווירית פועל כל העת לזיהוי ויירוט של איומים, וממשיך להגן על ביטחון האזרחים."

בצה"ל הדגישו את רמת המוכנות הגבוהה שנשמרה לאורך האירועים, וציינו כי מערכות ההגנה, כולל כיפת ברזל, נפרסו באופן מקיף ומותאם לאזורים רגישים. לדבריהם, "בזכות תגובת מערכות ההגנה, הצלחנו למנוע נזקים רבים ולצמצם פגיעות באזורים מאוכלסים."

תגובת גורמים ישראליים: "תהיה תגובה חריפה"

לנוכח מתקפת הטילים, גורמים רשמיים בישראל הבהירו כי לא יישארו אדישים לתוקפנות האיראנית והבטיחו תגובה תקיפה. "מה שאיראן חוותה עד כה הוא רק פרומיל ממה שצפוי לה, והתגובה שלנו תהיה בהתאם לחומרת האירוע," נמסר מגורמים במערכת הביטחון.

במקביל להתרחשויות, משמרות המהפכה של איראן הכריזו כי מתקפת הטילים היא תגובה למותם של בכירים כמו אסמאעיל הנייה, חסן נסראללה ונילפורשאן, שנפגעו בשבועות האחרונים בפעולות צבאיות. "בתגובה למותם, ירינו לעבר לב ישראל. אם ישראל תבחר להגיב, היא תתמודד עם התקפות אלימות נוספות," הזהירו באיראן.

העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח מפי גורמים באזור כי חלק מהמתקפה כוונה לעבר מתקני צבא ישראליים, בהם שדות התעופה הצבאיים בחצרים ונבטים ובסיס נוסף בגלילות.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

נגישות