בצל המלחמה: תל אביב נפרדת מהבר הגאה האחרון בעיר

המלחמה והמשבר הכלכלי פוגעים גם בחיי הלילה של הקהילה הגאה: “לילה בר”, הבר הגאה האחרון בתל אביב, צפוי להיסגר בשל הפסדים כבדים והיעדר תיירים ובליינים מקומיים


541

חיי הלילה בתל אביב, שבעבר היוו מוקד משיכה למגוון קהלים, נפגעו קשות בעקבות המלחמה, והפגיעה מורגשת במיוחד בקרב הקהילה הגאה. “לילה בר”, הבר הגאה היחיד שנותר בעיר, צפוי להפסיק את פעילותו בתוך כחודש. שאולי מימון, הבעלים ואיש חיי הלילה הוותיק, משתף כי הקשיים החלו עוד בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אך המלחמה הנוכחית החריפה את המצב, עם ירידה משמעותית בהכנסות. “האווירה בעיר השתנתה. אנחנו רואים פחות תיירים ופחות ישראלים שיוצאים לבלות”, מספר מימון בראיון ל-mako.

מימון, שפתח את “לילה בר” לפני כשנתיים במקומו של הבר המיתולוגי “אוויטה”, נאלץ להתמודד עם מציאות כלכלית קשה. למרות תקוותיו כי אירועי הגאווה והקיץ יובילו להתאוששות, ההכנסות לא הצליחו לכסות את ההוצאות. העלויות הקבועות, כמו שכירות, רק הולכות ועולות, ומימון מעיד כי הוא סופג הפסדים חודשיים כבדים. “הבליינים מחפשים היום אירועים גדולים ומסיבות כדי להימלט מהמציאות הקשה, ופחות מגיעים לברים קטנים”, הוא מסביר.

הסגירה הצפויה של “לילה בר” מעלה סימני שאלה לגבי עתיד חיי הלילה של הקהילה הגאה בתל אביב. ידאל רענן, שהקים את “אוויטה” בזמנו, מביע צער על כך שלא יישאר בעיר אף בר גאה, אך מביע תקווה כי בעתיד הקרוב יפתח בר חדש שימשיך את המסורת התל-אביבית של חיי הלילה הגאים.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

נגישות