בית המשפט בתל אביב | צילום: גוגלוויו

יזם תבע את עיריית תל אביב להחזרת כופר חניה – אך התביעה נדחתה בשל התיישנות

יזם ששילם כופר חניה לפני כ-30 שנה עבור חניון שלא הוקם, נתקל בסירוב מצד בית המשפט המחוזי להחזיר לו את הכסף, בטענה להתיישנות. השופטים מתחו ביקורת על התנהלות העירייה, אך דחו את התביעה


בית המשפט בתל אביב | צילום: גוגלוויו
440

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ערעור של יזם עסקי שביקש להשיב לו סכום של כ-273,000 ש"ח ששילם לעיריית תל אביב לפני כ-30 שנה ככופר חניה, זאת בעקבות אי הקמת חניון במועד – כך דווח באתר מגדילים. התביעה נדחתה בשל טענת התיישנות, אף על פי שהשופטים מתחו ביקורת על התנהלות העירייה בנושא.

על פי הדיווח באתר מגדילים, המקרה החל בתחילת שנות ה-90, כאשר אברהם שולי, בעלי אולם האירועים "רסיטל" ברחוב מנחם בגין 156 בתל אביב, נדרש לשלם לעירייה כופר חניה כחלופה להקמת מקומות חניה עבור האולם. הסכום ששולם עמד על 273,856 ש"ח, אך העירייה לא עמדה בהתחייבותה לבנות חניון ציבורי בכספי הכופר, כפי שנדרש לפי תקנות התכנון והבניה. בשנת 2004 נכנסו לתוקף תקנות חדשות שקבעו כי על העירייה לבנות את החניון במרחק של עד 350 מטרים בתוך עשר שנים, אך גם לאחר תיקון התקנות החניון לא הוקם.

בשנת 2020 פנה שולי לעיריית תל אביב לבירור מה עלה בגורל החניון שכספיו מימנו, אך נענה כי החניון לא הוקם וכי לא ניתן להחזיר את הסכום בשל התיישנות התביעה. בעקבות התשובה, הגיש שולי תביעה לבית משפט השלום בתל אביב להשבת כופר החניה, שהוערך לסכום של מעל 2 מיליון ש"ח, אך התביעה נדחתה. בית המשפט קבע כי התביעה הוגשה בהתיישנות ניכרת, משום שעל היזם היה לפעול לכל המאוחר שבע שנים ממועד פרסום התקנות המתוקנות בשנת 2004.

שולי ערער לבית המשפט המחוזי, אך גם שם נדחה הערעור. השופטים, בראשות עינת רביד, ציינו כי התביעה התיישנה בשנת 2011 וכי שולי לא נקט בפעולה מתאימה בזמן. עוד ציינו השופטים כי למרות הביקורת כלפי העירייה, אין חובה חוקית לעדכן אזרחים על אי הקמת חניון או על האפשרות להשיב להם את הכסף.

מטעמו של עורך דינו של שולי, ארז תן-עמי, נמסר למגדילים: "אנו מצטערים על דחיית התביעה, אך סבורים כי יש לפרש את התקנות בצורה שתאפשר להגן על זכויות היזמים. מדובר בבעיה רחבה הנוגעת לציבור רחב ששילם כופר חניה ולא זכה לחניון כנדרש".


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

  • כתב חדשות תל אביב |
  • 25/10/2024
בכמה נמכרה דירה בבוגרשוב בתל אביב?
נגישות