יו"ר הוועדה המקומית ת"א יפו וסגן ראש העיר, עו"ד ליאור שפירא | צילום: עיריית ת"א יפו

יו”ר ועדת התכנון והבנייה בתל אביב: “לא זול לגור בעיר הזאת”

סגן ראש עיריית תל אביב, ליאור שפירא, התייחס בראיון לאתר גלובס לנושאים החמים בעיר, ביניהם פיתוח המטרו, דיור בר השגה, והתחדשות עירונית


יו"ר הוועדה המקומית ת"א יפו וסגן ראש העיר, עו"ד ליאור שפירא | צילום: עיריית ת"א יפו
650

ליאור שפירא, שנכנס לתפקידו לפני פחות משנה, הציג אתגרי התכנון בעיר והסביר את חשיבות קידום פרויקטים כמו המטרו, שעליו לדבריו יש הסכמה רחבה – למעט מצד שרת התחבורה מירי רגב, שטרם קיבלה החלטה בנושא.

לדבריו של שפירא, הפרויקט הלאומי של המטרו הוא קריטי לצמצום המרחקים ולקירוב הפריפריה לתל אביב, אך הקפאתו בשל היעדר החלטה פוגעת בקידומו. “אין אדם במדינת ישראל שלא מבין את החשיבות הלאומית של המטרו”, הוא אומר, “אבל הבעיה היא שדווקא מי שצריך לקבל את ההחלטה, כלומר שרת התחבורה, נמצא בעמדת התנגדות”.

בנייה מאסיבית בצפון תל אביב והתחדשות עירונית בשכונת התקווה

שפירא התייחס גם לתוכניות הבנייה הגדולות בצפון תל אביב, המיועדות להוסיף 32 אלף דירות חדשות בגוש הגדול ובשדה דב. הפרויקט יכלול פארק חוף ים, מרכזים קהילתיים, קאנטרי ורכבת קלה. שפירא הדגיש את השפעת הפרויקט על העיר כולה, וציין שמדובר בהקמת עיר חדשה לכל דבר.

בנוסף, הוועדה עוסקת בשיקום שכונת התקווה באמצעות תוכניות לאיחוד וחלוקת מגרשים, שמטרתן לאפשר לתושבי האזור לקחת משכנתאות ולהביא להתפתחות האזור. שפירא הודה שהתחדשות עירונית בשכונה תהיה מוגבלת בשל מבנים נמוכים, אך ציין שהשיפור במצב הקרקע יביא לעליית ערך הנכסים במקום.

ארכיון

דיור בר השגה ותחזוקת התשתיות העירוניות

במהלך הראיון התייחס שפירא גם לתחום הדיור בר ההשגה, נושא שהוא רואה בו יעד חשוב. בעיר קיימות כיום כ-800 דירות בתוכניות שאושרו, וכ-2,000 דירות נוספות נמצאות בשלבי אישור. למרות שהיעד להשלמת 10,000 דירות בנות השגה עומד לעוד עשור, שפירא אופטימי לגבי ההתקדמות.

לגבי הביקורת על היטלי ההשבחה, שפירא דוחה אותה, וטוען שהם משרתים את התושבים על ידי השקעה בגני ילדים, תשתיות ציבוריות ופרויקטים עירוניים נוספים. לדבריו, ההיטלים נחוצים לאיזון כלכלי בין פיתוח חדש לתשתיות קיימות.

המטרו – תקוע, אך תל אביב ממשיכה לתמוך בפרויקט

למרות המורכבות הפוליטית סביב קידום המטרו, שפירא מבהיר שתל אביב ממשיכה להטמיע את התוכנית במסגרת תכנון העיר. “הבעיה היא לא בעירייה”, הוא אומר, “אלא בהעדר תמיכה ממלכתית שתקדם את הפרויקט”.

סיום תקופת תמ”א 38 בתל אביב

שפירא מסביר כי תל אביב, שבה בוצעו כ-30% מפרויקטי תמ”א 38 בארץ, כבר מוכנה להחליף את התוכנית בתוכניות התחדשות עירונית אחרות, כגון תוכנית הרבעים. עם זאת, הוא מדגיש את החשיבות בהמשכת ההליכים למי שכבר התחיל בתהליך במסגרת תמ”א 38, והזכיר שהעירייה מאפשרת למי שיש לו תיק מידע בתוקף להמשיך בהליכים עד סוף השנה.

בסיום הראיון הבהיר שפירא כי הוא גאה בתל אביב ובעשייה הציבורית שהוא מוביל בה, וציין את האתגרים הכלכליים הניצבים בפני העירייה בעקבות ירידה חדה בהכנסות, לצד המשך השקעה בפרויקטים גדולים בעיר. “אני מאוהב בעיר הזו ובאנשים שלה”, הוא מסכם, “ומתפלל שגם ילדיי יזכו לגור כאן כי לא זול לגור בעיר הזאת”.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

  • כתב חדשות תל אביב |
  • 21/10/2024
בוטל טריאתלון דקטלון תל אביב 2024
נגישות