צילום: דובר צה"ל

"עיריית עזה מתפקדת כמו עיריית תל אביב": מה המשמעות של חיסול סינוואר?

רמי איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר, מנתח את השפעת חיסולו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, על עזה ועל המגעים לעסקת חטופים. האם יש אלטרנטיבה לשלטון חמאס?


צילום: דובר צה"ל
166

לאחר חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר בשבוע שעבר, רמי איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר, דיבר הבוקר (ראשון) ברדיו 103FM עם אודי סגל וענת דוידוב על ההשלכות של המהלך על עזה והמגעים לעסקת חטופים. איגרא הזכיר כי חמאס היא תנועה עממית ג'יהאדיסטית דתית, והחיסול של סינוואר אמנם משמעותי, אך אינו סוף הסיפור. לדבריו, "חמאס הוא לא רק מנהיגים – זו תנועה שלמה עם אידיאולוגיה ברורה לחיסול מדינת ישראל".

איגרא המשיך להסביר שהשאלה העיקרית היא מה תהיה ההשפעה על עזה לאחר חיסולו של סינוואר. "העסקה מבחינת חמאס היא הפסקת המלחמה והשארת חמאס כריבון על עזה. האם זו הנקודה שמדינת ישראל מתעקשת עליה?" שאל איגרא. לדבריו, החזרת החטופים היא רק חלק מהמטרות – המטרה האסטרטגית המרכזית היא לשים קץ לשלטון חמאס בעזה.

בנוגע למגעים לעסקת חטופים, איגרא הבהיר: "לא בטוח שחיסול סינוואר יביא לסיום הפרשה בצורה חיובית. הנרטיב שלפיו עסקה נמצאת 'על סף סגירה' הוא מטעה". לדעתו, הפתרון טמון בהצבת ישות אלטרנטיבית לחמאס בעזה, אך לדבריו ממשלת הימין הקיצוני בישראל לא מוכנה לדבר על האפשרות של מדינה פלסטינית. "יש לנו הזדמנות היסטורית שלא מתממשת בגלל פוליטיקה", טען איגרא.

איגרא גם הצביע על העובדה שחמאס ממשיך לנהל את עזה במבנה מדינתי מאורגן. "תסתכלו על עיריית עזה ותראו שהיא מתפקדת כמו עיריית תל אביב", אמר, והוסיף כי התוכניות הכלכליות שנועדו להרעיב את האוכלוסייה בעזה אינן יעילות בעולם המודרני. "אנחנו צריכים להציע אלטרנטיבה לחמאס, ולא רק להפעיל לחץ צבאי וכלכלי", סיכם איגרא, והדגיש את הצורך במדיניות פוליטית ברורה לפתרון ארוך טווח.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

נגישות