אילוסטרציה

תל אביב בדרך להתייקרות ארנונה של 30%

הצעת האוצר לשנות את שיטת חישוב שטחי הנכסים לצורך ארנונה עשויה להוביל לעלייה דרמטית בתשלומים בתל אביב ובערים נוספות. המגזר העסקי מתנגד: "ניסיון להעמיס עוד כספים על עסקים ותושבים"


אילוסטרציה
276

תל אביב עשויה לעמוד בפני גל התייקרות משמעותי בארנונה, בעקבות תוכנית חדשה שמקדם משרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים לתקציב 2025. התוכנית מציעה לשנות את שיטת חישוב שטח הנכסים לצורך קביעת תעריפי הארנונה, דבר שעשוי לייקר את התשלומים בעיר בכ-30%. יחד עם תל אביב, גם ערים מרכזיות נוספות כמו ירושלים וחיפה עשויות להיות מושפעות מהמהלך.

ההצעה מבוססת על שינוי שיטת המדידה כך שתכלול גם שטחים שבעבר לא נכללו בחישוב הארנונה, כמו קירות חיצוניים ושטחים משותפים בבניינים. מדובר בתוכנית שכבר ניסו לקדם בעבר, אך היא נבלמה על ידי ועדת הכספים של הכנסת בעקבות התנגדויות רבות. כעת היא הוכנסה מחדש לטיוטת חוק ההסדרים בהפניה להצעה המקורית מ-2023.

בארגון נשיאות המגזר העסקי, המייצג עסקים רבים ברחבי הארץ, מתנגדים נחרצות למהלך: "מדובר בניסיון שקט להוסיף עוד נטל כלכלי על הציבור, ובעיקר על העסקים, תוך מתן יתרון לרשויות המקומיות להגדיל את הכנסותיהן מבלי להסתמך על תמיכה ממשלתית", מסרו גורמים בארגון.

תל אביב, כעיר השייכת לפורום ה-15 (קבוצת הערים הגדולות והעצמאיות שאינן נתמכות על ידי תקציבי איזון ממשלתיים), תעמוד במרכז השינוי. ככל שהתוכנית תאושר, העלייה בארנונה לא רק שתפגע בעסקים ובתושבים, אלא גם תגדיל את ההכנסות העצמאיות של העירייה.


חדשות תל אביב גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות תל אביב

  • כתב חדשות תל אביב |
  • 25/10/2024
בכמה נמכרה דירה בבוגרשוב בתל אביב?
נגישות